hoe veerton los, onderdelen kopen

• Marino Velghe

Hello

Ik werk als klokkenmaker in de Kringkoopwinkel te Kortrijk en de meeste van mijn onderdelen bestel ik bij http://www.hobbyklok.nl/ en bij http://www.valutaklokken.nl/index.html ( inlogcode voor de catalogus is …klokonderdelen ) en vindt daar ook het meeste van wat ik nodig heb ,en verder met wat gezonde kreativiteit kun je ook veel zelf maken.

In ons vak wordt het hoe langer hoe meer behelpen want wisselstukken vindt je heus niet meer in de Aldi.

Veel succes verder en de groetjes

Marino

Anne schreef:

>

> Bedankt Martin.

> Ik heb nog geen draaibank. Die komt er wel binnenkort.

> Heb de veerton voorzichtig in een bankschroef (met alu

> bekken) gezet. Kan die beter tegen dan ik had verwacht.

> Daarna was het tandwiel snel los met de waterpomptang in een

> doek.

> Verder losgetikt met een plastic hamer.

>

> No way dat dat met de hand los ging komen. De boel was

> inderdaad wel eerder los geweest. De veer was keurig schoon

> met verse olie.

>

> Heb je verder nog een tip mbt waar aanschaffen van bijv.

> veren, slingerveren, ringetjes etc.? Moet wel internationaal

> leveren want ik woon niet meer in Nederland. Ben wel een

> bedrijf intussen.

• Anne

Heb even getest zonder veer. Dan zit het even strak. De ton geeft niet noemenswaardig mee. Moet echt in de bankschroef om verschil te zien.

• Ton Dol

Jongelui

De ervaring die ik met dit soortveertonnen heb is dat de opgewonden veer de krans verder in de uitsparing drukt en kan derhalve niet losschieten

Overigens Anne,

Hobbyklok in Heemstede heeft een setje wisselradschijven onder nr 084-086-191 (25 stuks gesorteerd) voor 7,50. De meeste zijn grote E-schijven maar een paar schijven die jij zoekt zitten er ook tussen.

Ton

• Anne

het kan natuurlijk zijn dat de ene veerton de andere niet is en dat ik toevallig een stevige in handen heb.