Beste Kees,
Laat ik eens een poging wagen. Ik ken het type klok echter niet. Laat ik eens een poging wagen. Als je de klok uit de kast hebt en je bekijkt hoe die werkt.
Meestal kun je wel zien wat de bedoeling is bij het halve uur. Bij de minutenwijzer is er meestal een nok. Deze wordt afgetast door een zogenaamde armpje (bokkepoot)
Als je de beweging bekijkt zie je vanzelf wel waarom de klok niet doet wat de bedoeling is. Het kost even tijd maar ook wel interessant en leerzaam.
Door de palletjes met de hand te bedienen kun je de werking achterhalen. Als je dit niet forceert kan er niets kapot gaan. Dan kom je er zelf achter.
Wat er dan moet gebeuren. Dat kan ik nu niet zeggen maar als je ziet wat er aan de hand is kom je verder. Waarschijnlijk is er iets afgesleten en mogelijk
is het voldoende om een afstelling te wijzigen. Als de klok je veel waard is zou ik niet adviseren zelfstandig zonder verder advies te gaan wijzigen.Als je vragen hebt
en je kunt een paar fotos maken dan denk ik dat wel iemand in het forum je verder kan helpen.
met vriendelijke groeten,
Martien