Identificatie Kern & Sohne klok

• Peter

Een speurtocht via Google noch de site van de oorspronkelijke fabrikant levert niet de info die ik zoek: Via internet kocht ik een stolpklokje van het bekende Duitse merk “Kern & Sohne”.

Het betreft echter geen jaarpendule maar een slingeruurwerkje !! (vermoedelijk een 8 daags uurwerkje). Kocht het ding voor weinig omdat een van de vorige eigenaren het blijkbaar nodig

vond het ding wit te spuiten zonder eerst de onderdelen te demonteren zodat ook het uurwerkje onder de witte verf zit :X

Wie kan wat meer info over dit klokje geven ? (B.v. bouwjaar)

• Peter

Hier het klokje weer in originele staat:

• Tiidmasine

Ik ben zelf de topicstarter en heb me nu maar als forumlid aangemeld. Heb zojuist een mail gestuurd naar Kern & Sohn Duitsland met de vraag of zij mij iets meer kunnen vertellen over dit klokje.

Het antwoord zal ik hier ook maar vermelden. Wellicht heeft iemand anders ook nog wat aan die informatie……

Foto van uurwerkje:

Rechts boven is een datum ingegraveerd. Mogelijk een reparatie datum ?

Kern heeft helaas niet op mijn mail gereageerd. Heb ook de vraag op een van de grootste internationale klok forum gesteld.

Helaas ook daar nog geen reactie.

Heb inmiddels wel een tweede exemplaar bemachtigd via Marktplaats >:D<

• Tiidmasine

Vreemd dat niemand reageert. Dit type klokje schijnt n.l. alleen in Nederland verkocht te zijn. Heb er inmiddels in totaal 4 stuks op Marktplaats gezien. De laatste aanbieder gaf aan dat het van 1968 zou zijn.

Daarom toch nog maar een poging te vragen om meer info over dit klokje. Wat ik verder weet is dat het uurwerkje gebaseerd is op een jaarpendule uurwerkje maar 1 tandwiel minder heeft.