hangklok

• I.Hofman

Geacht Forum.

Mijn hangklok loopt al enige tijd niet ,na opwinden gebeurt,dus ik dacht de veer is stuk,maar de klokkenmaker heeft geconstateerd ,dat het niet zo is en heeft hem schoongemaakt en geolied.

Hij loopt nu wel ,maar 10 minuten,dan stopt hij.Waar kan het aan liggen?

vr gr.

I.Hofman

• Martin Meijer

Hallo,

Geen garantie gekregen op de reparatie? Bent u wel naar een echte uurwerkmaker geweest, en geen goedwillende amateur.

Groet, Martin Meijer.

• ducable

Schoonmaken en olie geven doe je pas nadat je het uurwerk voorzien hebt van nw lagerbussen waar nodig!Eerst tappen polijsten!Schoonmaken kun je zelf ook.Uurwerk in pan benzine laten weken ,schoonspoelen in schone wasbenzine en olie geven.(de beunhaasmethode):D.Repareren is een vak en op de reparaties zit dan ook garantie.

• I.Hofman

Goedenavond. Bedankt voor jullie reactie.

Via het Gilde ben ik doorverwezen naar deze klokkenmaker,dus had er wel vertrouwen in.De klok loopt nu wel een uur en soms langer,maar moet hem steeds een zetje geven.

Ik weet ook nog niet wat ik ga doen met de klok (omdat hij niet goed loopt heeft de man wel zijn geld terug gegeven)een goede klokkenmaker vraagt €150 tot 250,dat heb ik niet.

vr gr.

I.Hofman

• Martin Meijer

Hallo.

Wat is het Gilde, en wat moet ik erbij voorstellen als deze club u naar een “klokkenmaker” stuurt die niet kan repareren naar het schijnt?

Groeten Martin Meijer.

• ducable

Ben ook benieuwd wat voor gilde het is!Als vakman sta ik achter mijn werk en ook ik krijg wel eens een reparatie retour.Dan zoek ik net zolang door tot ik het evt probleem verholpen heb.Geld terug geven zou het laatste“redmiddel”zijn,maar de frustratie dat ik het niet zou kunnen verhelpen cq vinden zou groter zijn.Om wat voor type klok gaat het eigenlijk?En waar woont U?.Zelf woon ik in Apeldoorn en Martin in Beilen als ik het goed heb.Misschien een optie om eens bei 1 van beiden langs te komen met de klok.Kunt U vrijblijvend vakkundig advies krijgen.

• ducable

Oh heb de fout al gevonden !Het is bij ipv bei:D

• I.Hofman

Hallo Martin en Ducable.

Het gilde is een organisatie ,die bemiddeld tussen iemand die hulp nodig heeft en mensen die hulp kunnen bieden.

Degene die bij je langskomt mag je officieel alleen gratis adviseren,maar kan mij niet vertellen hoe ik de klok maak,dus heeft hij het uurwerk en de slinger meegenomen.

Volgens de man heeft de klok een week bij hem thuis gelopen,toen dat bij mij thuis niet lukte,wilde hij hem wel meenemen met de kast erbij,om hem zo te hangen ,tot hij weer goed lopen zou.

.Ik zag er zelf geen heil in ,dus gaf hij het geld terug,maar vandaag heeft de klok vanaf 12 uur vanmiddag gelopen en doet dat nog steeds,dus als dat zo blijft geef ik natuurlijk zijn geld alsnog terug.

Ik woon in Alkmaar,dus dat is wel een beetje ver weg,om jullie advies te vragen.Het is wel een heel verhaal geworden,maar je weet nu hoe het zit.

Misschien toch nog een happy end.

vr groeten.

I.Hofman.