Kollom Pendule

• Andre van Maurik

Ik heb een Franse Kollom Pendule die nou alweer meer als twee jaar stilstaat,de veer moet vernieuwd worden.

Begin deze week naar een Klokkenmaker gebracht maar schrok een beetje van de prijsopgaaf die ik kreeg,dus bij deze is er misschien in de omgeving van Nijmegen een hobby klokkenmaker die mijn klok wil maken tegen een redelijke prijs.

B.V.D,

Andre

• ducable

Wat noem je schrikken?Een prof klokkenmaker zal niet alleen een veer zetten.

Het uurwerk moet daarvoor uit elkaar en vaak is het verstandig om het uurwerk tevens in orde te maken.

Al met al een aantal uren werk waarna je weer jaren plezier kunt hebben van de klok.

• Andre van Maurik

Dat klopt Ducable,en ik weet dat als ik naar een Klokkenwinkel ga dat ik dan ook een normalen prijs moet betalen om dat de eigenaar ook diverse kosten moet door berekenen.

Maar als een particulier zich aanbied via M.P.en dan € 225.-Euro vraagt vind ik dit veel geld.

• karhel

Hallo,ik repareer regelmatig franse kolompendule-uurwerken.en heb verstand van deze zaken.

een veer kost ca.50.00 euro.het uurwerk is verder voorzien van flinter dunne spietjes-alle onderdelen moeten exxact terug geplaats worden-en is zoals reeds gezegd alleen zinvol het uurwerk gelijk proff.schoon temaken.de tapjes van de tandwielen zijn echt flinterdun en breken af als je het nooit eerder gedaan hebt.

de prijs van 225.- is m.i.r5edelijk te noemen.een rols royce repareer je ook niet voor niks.en een gerestaureerde kolompendule brengt echt zijn geld nog wel op.

vr,gr.Karhel