Warmink hangklok staat na 5 minuten stil

• Anneke

Hallo, ik heb een Warmink hangklok gekregen echter deze staat na 5 minuten stil. Ik heb hem al scheef gehangen enz maar dit helpt niets.

Wel zag ik toen ik de klok op tijd wilde stellen dat het asje waarop de wijzers zitten iets krom is.

Kan dit de oorzaak zijn.

En volgende vraag is er iemand in de omgeving van Hellevoetsluis die deze leuke klok weer aan de praat kan krijgen.

met vriendelijke groeten Anneke

• Anneke

Heb de klok nu zover dat hij 25 minuten loopt, dus gaat al beter. Merk nu ook dat hij

1 maal slaat op het hele uur. Hoor wel een soort klik op het halve uur.

Volgens mij moet hij ook de uren met slag aangeven toch?

Is de klok nu vuil of is er iets anders aan de hand?

groeten Anneke

• martin meijer

Hallo Anneke,

Waarschijnlijk is de klok inderdaad vuil en is er een lichter verbogen die het slagwerk uitlicht. Als je er geen verstand van hebt dan zou ik de klok naar een goede uurwerkmaker, dus een vakman, brengen. Als het goed is krijg ook nog garantie op de reparatie!!

Ik wil hem wel voor je repareren maar ik woon net iets te ver, geloof ik.

Groeten Martin Meijer uurwerkmaker te Beilen.

• hennie of H.

hallo anneke , ik weet dat het een hangklok is maar wanneer het niet te groot is mag je hem wel opsturen alhoe wel dat geen optie is maar ik denk dat het spulletje is uitgelopen en weer goed afgesteld moet worden normaal zou ik zeggen naar een klokkenmaker maar die weet ik niet te zitten bij jou in de buurt daarom zeg je mag hem opsturen en dan wil ik hem wel nakijken .ik wil je nog even vragen of je de klok naar links of rechts hangt tikt het dan wel? wanneer dat zo is dan is de balans niet correct meer .je moet de slingerstaaf dan naar die kant duwen waar de klok naar toe hangt niet teveel iedere keer een tikje.probeer het maar eens en laat het mij weten.opsturen kost je 7,00 euro naar mij toe en het maken als hij vuil is 35,00 dus in totaal 50,00 dat is bijna kosteloos en daarbij nog garantie van 3 mnd

• Peter

Anneke

Kijk op mijn website hoe ik klokken te koop heb zo maak ik ze schoon en

dan lopen ze weer meer dan 10 jaar prbleemloos.

Voor kontakt www.klokhus.nl

• willem m

De klacht kan als volgt behandeld worden. Wijzers demonteren, uurwerk uit de kast halen,dan het rad waarop de UURWIJZER zit demonteren , de as die krom is komt nu vrij. probeer hem zo voorzichtig mogelijk te richten. monteer hierna weer het uurrad en zet de klok weer terufg in de kast. Mogelijk is het probleem dan verholpen. SUKSES. W.M.