Friese Staartklok

• jhk

Hallo Heren

Ik heb een vraag over mijn friese staartklok , na jaren lang gebruik is hij wel aan een beurtje toe .

Maar mijn vraag gaat eigenlijk over de kast die is meekrap rood maar hier en daar is hij beschadigt .

En die wil ik nu ook opknappen als het uurwerk er nu toch uit gaat , maar dat is nu dus het probleem .

Ik heb heel internet af gezocht en ik weet wel waar de verf van gemaakt word . Maar waar je het kunt kopen : ik weet het niet !! . Dus ook geen beschrijving hoe ik het moet doen . Moet ik de kast helemaal blank maken ? Of moet ik hem schuren en er over heen schilderen met meekrap , mij lijkt dat niet . want de verf krap je er al af met je nagel. Ik denk dat je hem blank maakt en opnieuw begint het mooiste resultaat krijgt . Mijn vraag is heeft er iemand een beschrijving hoe je zo een kast behandeld , er moet toch kennis zat zijn zou ik denken .En waar koop ik Meekrap ? .

Als er geen oplossing voor is kan ik hem blank maken en dan mooi eiken laten , is ook nog mogelijk toch .

Wat denken de kenners hier van .

Misschien een vraag voor Ducable of Martin .

Ik wacht vol spanning op jullie antwoorden .

Mvg. John

• martin

Hallo jhk,

Hoe erg is de kast beschadigd? Als wij zo oud zijn mankeert er ook iets aan ons! Als ik jou was dan zou ik er niets aan doen. Beter een kast met een lichte beschadigging dan een kast die nieuw is opgeschilderd. De waarde van zo'n klok daalt ook erg veel. Hoewel de waarde van deze klokken door het hele internet gebeuren ook geen goed hebben gedaan. Ik zal wel even informeren waar meekrap te verkrijgen is.

Groten Martin.

• jhk

Hallo Martin

Bedankt voor je reaktie , hij is niet echt beschadigt maar hier en daar is hij een beetje kaal .

Misschien is het bij te werken maar ik ken meekrap niet ik weet niet wat het is .

de een schrijft wortel van een plant en de andere fijngemale rode dakpannen met lijn olie.

mvg. John

• jhk

Hallo Martin

Ik ben er in tussen achter hoe het moet een klokkast rood maken.

De Kat in Zaandam weet er alles van ,het is in heel gedoe maar het moet lukken .

Groet John