Mijn Koekoeksklok

• Dennis

Hallo allemaal,

Ik heb eigelijk een klein probleempje.

TIs zo dat ik een koekoeksklok heb met speeldoos en ik heb hele uurwerk schoongemaakt en nieuwe olie.

Overal waar olie moet zitten heb ik olie aan gebracht, alleen als ik de klok heb lopen piept de slinger bij het heen en weer gaan.Ik heb al verschillende dingen geprobeert maar niets helpt. Weet iemand misschien wat ik er aan kan doen?

Nog een klein vraagje. Weet iemand misschien waar ik losse koekoekjes kan krijgen. Ze moeten wel van hout zijn,

Alvast mijn dank.

Vriendelijke groet Dennis

• martin

Hallo Dennis,

Het piepen wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het “brilletje” waar de slinger aan hangt.

Door dat te polijsten (glad maken) moet het over zijn. Een paarde middel is een heel klein beetje dunne olie op doen het nadeel is dat daar weer stof op gaat zitten. Met koekoekjes bedoel je denk ik de fluiten mee, hobby klok heeft die wel anders kan ik die wel voor je leveren.

Met vriendelijke groeten Martin Meijer uurwerkmaker.

• Dennis

Hey bedankt Martin voor je antwoord.

Nee ik bedoel niet die fluitjes maar het vogeltje zelf die naar buiten komt.

Gr Dennis

• martin

Hoi Dennis,

Daar kan ik wel aankomen, bel mij maar even 0593-526660.

Martin.

• Aarts Ludwina

Helaba Denis,

Het piepen van je koekoek wordt waarschijnlijk door het anker veroorzaakt. Als je de slijtage van het anker hebt weggevelen, moet je hem daarna ook fijn schuren met steeds fijner schuurpapier tot hij eigen lijk gepolijst is. Olie geven en pas dan zal het piepen ophouden. Ik hoop dat ik je met deze raad kan helpen ;-)

Tikketakke groetjes,

Ludwina (uurwerkmaakster ;-)