WAT KAN IK DOEN HEB TE VER DOORGEDRAAT MET WIJZERS…12 UUR 1 X ..HALF 1 12 X./WAT TE DOEN
Hallo Henk,
Haal de kap van de klok. Aan de rechterkant van het uurwerk staan twee pilaren, halverwege zit een dwarsbalkje dat te verdaaien is want daar zitten de lichters aan. Als je die even verdraaid dat gaat de klok slaan, heel kort verdraaien anders slaat de klok teveel. Maar dat is weer op een andere mannier op te lossen.
Groeten Martin Meijer, uurwerkmaker.
Hallo,
Mijn friese staartklok sloeg op de halve uren meerdere slagen en op de hele uren een keer.
Na het lezen van de oplossing van Martin Meijer gingen het 3 dagen goed maar opeens sloeg de klok op het half uur 7 keer terwijl het pas half 7 was. De klok slaat nu een half uur eerder dan het werkelijk is.
Vraag; kan ik het nog een keer proberen d.m.v het asje tussen de pilaren aan de rechterkant te verdraaien en moet ik dan de spanning van het gewicht halen.(ketting achter oplichten)
Moet ik dan als het bijv 12.00 uur is en de klok heeft 1 keer geslagen de klok d.m.v. het draaien van het asje gelijk 12 keer laten slaan?
Graag uw oplossing.
Met vr.gr. Rob
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?