koekoek klok

• coen

hoi kan iemand mij zeggen hoe je de klok gelijk zet hij gaat alleen om 5 over het half en 5 over het hele uur de koekoek

gr coen

• martin

Hallo Coen,

De moertjes waar de wijzers mee vast zitten los draaien en als het goed is dan is de minuut wijzer te verdraaien. Alleen het probleem is dat er verschillende systemen zijn om de wijzers van koekoeks klokken vast te zetten. Kom je er niet uit dan even naar de vakman!!

Groeten Martin.

• coen

Hoi martin ben een beginner maar ik probeer alles uit net zolang dat het lukt.zit dat moertje altijd zo vast krijg het niet los maar ga het straks nog eens proberen de kleine wijzer valt naar beneden daar zal ik een ringetje tussenzetten maakt het nog uit wat voor ring

Hoe smeer ik de tand wielen met naaimachine olie ,of er er wat anders wat ik daar voor grbruiken kan.

Hoop weer van je te horen alvast bedankt voor je reactie

gr coen

• martin

Hallo Coen,

Het moertje kan vrij vast zitten. Als het goed is dan zit de minuutwijzer op een ringetje met een vierkant er in, dan komt de wijzer en daarna een moertje om de wijzer vast te zetten. Daarvoor zit misschien nog een moer om de wijzers te “borgen”.

De tandwielen moet je geen olie geven alleen de tappen van de assen. Bij hobby klok is daarvoor olie te koop. Naaimachineolie is voor sneldraaiende mechanieken.

Groeten Martin Meijer.

• PP van der Meer

Dat de klok koekoekt om 5 over het heel en het half uur is volgens mij niet op te lossen door het verstellen van de wijzers, omdat dit gewoonlijk, afhankelijk van de vorm van de as en het gat in de wijzer (een vierkant of een ovaaltje), maar op 2 of 4 manieren op de as passen. Je kunt de minutenwijzer dan dus een half uur of een kwartier verstellen of een veelvoud daarvan, maar niet 5 minuten. Of zit ik verkeerd?

• martin

Hallo PP,

Bij de ene koeloeksklok kan het wel wat ik vertelde, bij de ander niet. Maar ik vermoed dat mijn optie bij deze klok de juiste is.

groeten Martin Meijer.

• coen

hoi martin een van de koekkoekjes klokjes geeft een schor geluid hoe kan ik dit verhelpen

gr coen

• Rob

Hallo Coen,

ik heb mijn koekoek een keel verzachtend drankje gegeven. Ik gebruik hiervoor Grand Marnier.

Je moet wel snel zijn, iedere keer als de koekoek uit zijn huisje komt een drupje in zijn bekje doen.

Bij te veel druppelen kwam er een ander melodie , leek op lalala laaááá', maar het klonk niet schor.

Dus Coen, niet te veel druppelen en het klink weer zoals een koekkoek moet klinken……. KOE!!!!!!……KOEK!!!!!!!!

Verders wens ik je veel lol en klok plezier toe voor 2010

Groet

Rob

• martin

Hoi Coen,

Misschien zit er een gat in het leer van de fluit of hij komt niet voldoende naar beneden.

Prettige jaarwisseling, voor iedereen trouwens!! Martin.

• coen

hoi iedereen nog een gezond 2010 toegewenst

gr coen