pendule slaat niet meer

• kees

wie kan mij helpen met het volgende probleem.

ik heb een oude pendule.

hij loopt goed en heeft ook geslagen om het halve en het hele uur.

nu de laatste tijd slaat hij onregelmatig en om het halve uur al helemaal niet meer. nu slaat hij ook om het uur niet meer terwijl hij toch is opgewonden.

nog niet lang geleden is de klok na gekeken dus daar kan het niet aan liggen.

wat kan ik hier zelf aan doen?

• ducable

Is zo zonder het uurwerk zelf te zien moeilijk te beoordelen.Het uurwerk zal uit de kast gehaald moeten worden om te kijken wat er ad hand is.Maar als het uurwerk pas is nagekeken kun je dan niet teruggaan waar je dit hebt laten doen?Tussen nakijken en vakkundig een onderhoudsbeurt geven zit een wereld van verschil.Bij ons uurwerkmakers krijg je garantie op de reparatie en kun je dus altijd terugvallen op de vakman.Nogmaals moeilijk je van advies te dienen als ik het uurwerk niet gezien heb kunnen veel foutjes in zitten die het defekt veroorzaken.Groet Peter.

• kees

bedant voor de reactie.

het is zo met deze pendule dat hij wel wilt slaan maar om een of andere reden lijkt het wel of er iets vast zit.

als hij moet slaan hoor ik een tikje.doet vervolgens niets.maar als ik dan de grote wijzer iets terug draai en vervolgens weer iets naar voren draai begint hij wel te slaan.

probleem is dus hij slaat niet uit zich zelf .en wil dat verholpen hebben.

groet.

kees

• martin

Hallo Kees,

Als het door een vakman is gerepareerd dan heb je natuurlijk garantie. Ik zou gewoon terug gaan en anders een echte uurwerkhersteller gaan zoeken!

Groeten Martin Meijer.