comtoise uurwerk

  • jhk

    Hallo klok hobbyisten

    Ik ben in het bezit van een comtoise klok met 3 bellen en 2 gewichten gekomen .

    Nu is mijn vraag is iemand in het bezit van een tekening hoe dat met die bellen werkt , het werkt nu niet na behoren .

    Een gewone comtoise met een bel heeft voor mij geen geheimen meer , helemaal uit mekaar gehaald nieuwe tandwielen maken afstellen enz. dat lukt allemaal .

    Ik heb ook twee boeken van de comtoise , maar over drie bellen word er niks in beschreven helaas .

    als iemand mij een beschrijving en tekeningen zou kunnen mailen ben ik jullie zeer dankbaar .

    Mijn adres is jhk@kabelfoon.nl .

    Mvg. John

  • herman

    ik heb een engels boek over comtoises daar staat een omschrijving in . Ik zal het scannen en doormailen. Moest dit niet helpen dan kan ik eventueel foto's maken van een comtoise met drie bellen ( heb er in de verkoop in mijn winkel:)) . Mvrg, Herman

  • jhk

    Hallo Herman

    Nog bedankt voor je reactie , ik denk dat ik daar wel wat aan heb .

    Maar als je nog foto`s van jou uurwerk kunt sturen kan ik zien of er het een en ander verbogen is .

    B.V.D. John

  • herman

    Foto's zijn onderweg. Mvrg, Herman

  • jacques

    kan iemand mij helpen? mijn comtoise loopt prima maar na de schoonmaakbeurt slaat hij niet goed meer

    na wat geklungel van mij zit het rechter tandwiel van de bel vast kan het gewicht niet optrekken.

    groetjes jacques

  • J

    Mijn comtoise slaat steeds een uur minder als de tijd die hij aangeeft. Nu zag ik dat de trappenschijf op het uurrad op de 12uur stand niet parallel staat met de vierkante  aansluiting vsn de urenwijzer. Hierdoor kan trappenschijf nooit goed staan t.o.v. de 12uur stand.

    is het mogelijk de trappenschijf te verdraaien zodat hij evenwijdig met de vierkante aansluiting/ gat komt van de urenwijzer? 

    in sfwachtingvan een reactie,

    jac van dijck