Blaasbalg

• Marino

Hello,

kan er mij iemand van jullie mij aan de benaming helpen van het papier waaruit een blaasbalgje van een koekoeksklok gemaakt is , heb al verschillende soorten geprobeert maar niks heeft écht voldoening !

Dank bij voorbaat,

• martin

Hallo Marino,

De balg is niet van papier maar van geitenleer. Ik repareer ze door een een nieuwe balg er op te lijmen. Bij hobby klok is dat wel te koop, anders moet je mij even prive mailen. Ik heb ze op voorraad liggen.

Groeten Martin Meijer uurwerkmaker.

• Marino

Hello Martin,

Hartelijk dank voor uw snelle respons en zal zeker eens gaan kijken bij hobby klok of eventueel bij fourniturenhandel Pauwels in Kortrijk , het is het dichts bij Menen.

Dat die balgjes gemaakt werden van geitenleer wist ik gewoon niet ,nooit te oud om bij te leren hé !

PS. ook nog bedankt voor het aanbod !

• hnas

Hallo Martin,

Ik ben ook bezig een koekoeksklok te repareren. Ik kan op de site van hobby klok het geitenleer niet vinden. Kan jij me verder helpen.

Is het moeilijk dit leer zelf te vervangen?

Alvast bedankt.

Hans

• koekoek

hallo Hans

Boomsma fournituren in breda verkoop dun bewerkt geitenleer om evt blaasbalgjes te maken is evt online te bestellen,

groet Dirk

• PP van der Meer

kijk op deze site, daar kun je het spul krijgen.

http://www.klokkenemil.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=64&Itemid=59

• Bert van Essen

Beste Martin,

Heb een oud koekkoeks klokje waarvan het geitenleer vergaan is.

Kun je, uiteraart tegen betaling er voor mij nieuw geitenleer inzetten?

In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groeten,

Bert van Essen

• Martin Meijer

Hallo Bert,

Dat is geen probleem! Bel mij maar even, telnr: 0593-526660.

Groeten Martin.