vraagje

• fw snijder

Even een vraagje.ik heb een klokken tik.tja daar kan ik ook niks aan doen.ik heb plm 70 klokken lopen in mijn huis.oke effe last met mijn buren.hier komt mijn vraag;hoe kan ik de westminders(17 stuks)niet laten slaan.ik bedoel dus welk gat is voor het loop werk?van twee gats weet ik maar van een westminster niet.(stom he?)

• Peter

Het opwindgat bij de 3 is van het gaande werk de andere 2 niet meer opdraaien.

Groet Peter www.klokhus.nl

• Marino

Hello

Bij bijna iedere Westminster zul je zien als je het deurtje openmaakt aan de achterkant dat er zich binnenin een “haak” bevind aan de linkerzijde die je naar beneden kan draaien en daarmee de gongstaven “lamlegt”.

Je zal dan enkel nog een droog geklop horen inplaats van die heerlijke Booooooooing !

De groetjes Marino

• martin meijer

Hallo,

Bij de meeste westminsters is het middelste gat (bij de 6) voor het gaandwerk. Hey rechter gat voor het speelwerk en de linker voor het slagwerk.

Groeten Martin Meijer, uurwerkmaker.

• Peter

Martin heeft gelijk ik heb mij vergist het moet zijn het middelste gat dus bij de 6 wel opdraaien en niet de twee bij de 3 en de 9.

Gr Peter

• Gerard

Wie weet hoeveel verschillende klokkemannetjes er zijn.

De maker J.v.E. : waar staat dat voor en wie of welke fabriek maakt ze of heeft ze gemaakt.

Enfin: ik ben op zoek naar documenatie/informatie over die ijzeren klokkenmannetjes.

Op voorhand bedankt.

Gr.,

Gerard,

• Rob

Hoi,

Weet je al wat meer van 't klokkenmannetje, ben ook al een tijd op zoek naar verdere informatie, maar er is weinig over te vinden.

Groeten Rob.