Beste Mensen

Ik ben in het bezit van een junhans wandklokje waarvan het onderste gedeelte van de kast onbreekt, ( de kont ? 0dit klokje is van mijn oma geweest en is van oorsprong uit Friesland.

De maten van de rechthoekige kast zijn hoog 30 cm, frontbreedte 17.5 cm en diep 8 cm, daar boven op staan drie tollen, geen paardjes..

Het klokje heeft een deurtje met een glazen plaat, de zij kanten zijn van gips welke zijn geverft met een zwart/bruine verf, die inmiddels zijn verbleekt naar vaal wit.

De wijzerplaat is van karton, en op het uurwek is een afbeelding van J met daaromheen de bekende ster van Junghans.

Ik ben voornemens de kont bij diyt klikje te zoeken althans iets wat er bij zou kunnen horenHet bovengedeelte heeft de maten van 25 cm breed en diep 14 cm, en hoog 17 cm, dit is het hoogste punt gemeten tot de middelste klos bovenop.

Graag zou ik informatie willen hebben waar ik iets zou kan vinden over dit soort klokjes die zeker rond de honderd jaar oud moet zijn, en waar ik eventueel onderdelen zou kunnen verkrijgen.

alvast bedankt voor de genomen moeite.

nb, klokje loopt prima