400 dagen klok

• Jan O.

Marino,

Hartelijk dank voor deze wel héél uitgebreide informatie! Zal er zeker mijn voordeel mee doen.

Groet,

Jan.

• H.S.Mulder

Beste allemaal.

Ik ben in het bezit van een Uurwerkje met een koperen wijzerplaat met een maanstandHet klokje is 10 cm in het vierkant.

Het werkt met twee gewichten.Mijn probleem is ik heb geen gewichten en geen slinger.

achter op de platine staan de volgende cijfers:241/080

.

• H.S.Mulder

Ik was nog niet klaar met mijn verhaal over de slingerlengte en het gewicht van de gewichten.

Er staat op de platine 241-080,en er staat eronder 32 cm en daaronder 122.8 wie kan mij vertellen of dat iets te maken heeft met de slingerlengte en het gewicht van de gewichten.

ik heb ze beide niet in mijn bezit.alleen het uurwerkje met wijzerplaat.

vast hartelijk bedankt ik zie jullie antwoorden met spanning tegemoet

Hans Mulder

• martin meijer

Hallo Hans,

Het is een werkje van de firma Franz Hermle. De slingerlengte is 32 cm. Gemeten vanaf het ophangpunt tot de onderkant. Waarschijnlijk heeft er een kast omgezeten van een zaanse klok of van een sallander. Aan dat soort klokken hangt meestal een gewicht van ongeveer 1300 gram.

groeten Martin Meijer, uurwerkmaker te Beilen.

• leon

Beste jan

Alle onderdelen kun je bestellen bij www.m-p.co.uk..wel in engelse site bestellen want je moet betalen in engelse ponden..hebben goede service…als je erg oud wil worden moet je zo weinog mogelijk aan jaarpendules werken..zijn moeilijke klokjes om in te stellen..maar het is interessant werk

• giovanni

dit is niet juist de lengte word gemeten vanaf de centre van de klok aan de ass waar de kleine en grote wijzer zitten, tot aan de onderkant van de slinger, de slinger van mijn klok is opgehangen aan de klokstoel wat ids aanmerkelijk hoger dan de centre have fun

• Jan

Is er al iemand die z'n “Horolovar 400-day Clock Repair Guide” wil verkopen?

• Jan O.

Je kunt het boek “Horolovar 400-day Clock Repair Guide” bestellen bij Bol.com ISBN 0-916316-04-1

Kosten: 33.99 euro

levertijd: 3 à 4 dagen als ze het op voorraad hebben

Jan

• bob

hallo,

ik heb al ongeveer 40 jaar een comptoise klok met bloemslinger hangen,hij heeft het altijd goed gedaan.

ik heb hem in die tijd twee of drie keer schoon gemaakt met klokkenreinigingsmiddel van hobbyklok en met de juiste olie gesmeerd.

nu is het touwtje waar de slinger aan hangt gebroken,ik heb een nieuw touwtje gemonteerde maar de klok wil niet langer dan een paar minuten lopen.

wat moet ik doen om de klok weer aan het lopen te krijgen.

wie heeft de juiste oplossing voor mij.

groeten en alvast bedankt

• Martin Meijer

Hallo Bob,

Misschien zijn de lagers uitgelopen en moet de verbust worden!

Groeten Martin Meijer, uurwerkmaker te Beilen.