gustav becker regulateur

• Arie Visser

Heren

afgelopen weekeind ben ik er weer ingestonken.

Op een rommelmarkt in Doorn kocht ik een regulateur van Gustav Becker.

Ik dacht dat het een uurwerk was met alleen een loopwerk

Thuisgekomen zag ik bij het uit elkaar halen dat er een slagwerk heeft ingezeten maar dit was volledig weggesloopt en de opwindtas was naar de midden verplaatst.

Ik heb nu jullie advies nodig wat te doen

Het uurwerk zo laten of alsnog op zoek gaan naar onderdelen van het slagwerk.

Groet

Arie Visser

• Ton Dol

Arie,

Jammer dat je het niet gezien hebt toen je de klok kocht. Gustav Becker is een klok van gioede kwaliteit.

Het is te gek voor woorden dat iemand het lef heeft een klok aan te bieden die zo incompleet is.

Ik wil je niet ontmoedigen naar je speurwerk, maar je zult bij amateur hobbyklokkenmakers moeten zoeken, want je begrijpt dat je niet bij een handelaar terecht kunt.

Uiteindelijk zal het zo zijn dat je het uurwerk zo moet laten. Onderdelen zoeken is eigenlijk ondoenlijk

Veel succes toch

Gr

Ton

• rudi2

Thuisgekomen zag ik bij het uit elkaar halen dat er een slagwerk heeft ingezeten maar dit was volledig weggesloopt en de opwindtas was naar de midden verplaatst

Arie

als,zoals je zegt de opwind as naar het midden verplaatst is dan moet volgens mij ook de indeling van de andere wielen veranderd zijn dus is er een prof aan het werk geweest.

ben bang dat je uurwerk voortaan als een zgn eenpitter door het leven gaat

rudi

• jan engelen

ben op zoek naar antieken klokken jacht snijwerk er op,ik heb ook mooien klokken om te ruilen,gr,jan