imhof klok/barometer

• André Wevers

Hallo, ik heb een tafelklokje van Imhof met een barometer, een hygrometer en een thermometer. Nu zoek ik voor het klokje een batterij van 1,35V. De batterij ziet eruit als een nogal grote knoopcel en heeft een diameter van 16 mm en is 16 mm lang. Wie oh wie kan mij aan zo'n batterij helpen of wie weet waar ik deze kopen kan.

Bij voorbaat dank en groetjes, André

• warrie bosscher

Raadpleeg de site van Conrad eens. Er staan tientallen pagina's.

Misschien kun het merk van de oude batterij op Google vinden.

Bezoek een zaak in electronica-onderdelen. In Heemstede is er een. Wil het adres wel voor je zoeken.

Warrie

• Jeroen

Een batterij met een nominale spanning van 1.35V zal je niet makkelijk meer vinden. Deze batterijen bevatten kwik en zijn nu ongeveer zo'n tien jaar verboden. (althans ze worden niet meer geproduceerd).

Dus vind je er toevallig eentje dan zal die 10 jaar of ouder zijn. En die wil je dan ook niet meer hebben.

Oplossing kan zijn een 1,5V batterij met daarbij in serie een scottky diode.

Als er een typenummer op de batterij staat dan zou ik daar even op Googelen

• André Wevers

Hallo,

ik weet en begrijp inmiddels dat het geen makkelijke vraag is. Ik zoek gewoon verder maar jullie in ieder geval bedankt voor de tips.

groet, André Wevers

• piet vd hengst

Goede morgen ik heb de batterijjes gekocht bij batterij en accu soecilist torenlaan447559pj Hengelo Tel06756506370De heer van leeuwen H gr piet