Hulp gevraagd ivm gebroken onderdeeltje van een oude Zaanse Warmink J W A klok

• wendy

Ik heb van mijn oma een oude Zaanse Warmink Wuba J W A klok gekregen (model UW 7/47), deze heeft het jaren lang gedaan maar heeft de laatste paar maanden stil gestaan. Nu, bij het opnieuw in werking zetten van de klok, is er een onderdeeltje gebroken.

Dit onderdeeltje is een dun metaaltje waaraan het haakje van de slinger komt.

Het is dus als het ware een vierkant metaaltje met een gaatje, daaraan zitten twee zeer dunne strookjes (waarvan er nu dus een gescheurd is) en die strookjes komen weer aan een metaaltje, dit metaaltje is in een buisje geschoven en bevestigd met een palletje. (Ik hoop dat het duidelijk is)

Ik denk dat dit de slingerveer word genoemd, al weet ik dat niet zeker.

Ik heb er een foto van maar ik weet niet hoe ik die hier in dit bericht kan plaatsen.

Nu wilde ik weten of dit gerepareerd kan worden (mijn man is nog al handig) of, in het geval dat dit niet kan, dit onderdeel misschien ergens te koop is.

Hartelijk dank bij voorbaat voor uw reacties.

Wendy

• warrie bosscher

Inderdaad, de slingerveer is te koop. Te verkrijgen bij iedere klokkenmaker / juwelier. De oude veer wel meenemen, want er bestaan tientallen modellen.

Als je er niet uitkomt, stuur dan maar een pb-tje.

Mvg,

Warrie

• Ber

Hoi Wendy, ik lees nu hier even over jullie probleem met de klok bij mij is het zelfde gebeurd die kleine ijzertjes zijn ook afgebroken.

Nou wil ik eigenlijk vragen hoe jullie het verder opgelosd hebben, en wat zo een soort veertje gekost heeft.

Alvast bedank voor jullie reactie

Met vriendelijke groet Ber.

wendy schreef:

>

> Ik heb van mijn oma een oude Zaanse Warmink Wuba J W A klok

> gekregen (model UW 7/47), deze heeft het jaren lang gedaan

> maar heeft de laatste paar maanden stil gestaan. Nu, bij het

> opnieuw in werking zetten van de klok, is er een onderdeeltje

> gebroken.

>

> Dit onderdeeltje is een dun metaaltje waaraan het haakje van

> de slinger komt.

> Het is dus als het ware een vierkant metaaltje met een

> gaatje, daaraan zitten twee zeer dunne strookjes (waarvan er

> nu dus een gescheurd is) en die strookjes komen weer aan een

> metaaltje, dit metaaltje is in een buisje geschoven en

> bevestigd met een palletje. (Ik hoop dat het duidelijk is)

>

> Ik denk dat dit de slingerveer word genoemd, al weet ik dat

> niet zeker.

> Ik heb er een foto van maar ik weet niet hoe ik die hier in

> dit bericht kan plaatsen.

>

> Nu wilde ik weten of dit gerepareerd kan worden (mijn man is

> nog al handig) of, in het geval dat dit niet kan, dit

> onderdeel misschien ergens te koop is.

>

> Hartelijk dank bij voorbaat voor uw reacties.

>

> Wendy

• Wendy

Hoi Ber,

nou na het berichtje van Warrie, heb ik verschillende klokkenmakers/juweliers in nederland gecontacteerd. En ik heb van allen het positieve bericht gekregen dat zij dit onderdeel in huis hadden.

Ik heb mijn onderdeeltje uiteindelijk gekocht van Klaren Klokkenspeciaalzaak, deze mensen waren uiterst vriendelijk en behulpzaam en ik heb mijn onderdeeltje (dat naar het buitenland verstuurd moest worden) gekocht voor 8 euro incl verzend kosten, dus voor in nederland zal dat minder zijn.

Het email adres van Klaren Klokkenspeciaalzaak is j_klaren12@hetnet.nl

Succes

Groetjes

Wendy