meer info over Kieninger klok

• Mink

Hallo, hier een uitdaging….

ik heb een klok gekocht met 5 schijven, uurwerk is een Kieninger.

is met de hand geschilderd ( 4 wapens) en de naam JL Jonker. wie kan mij meer vertellen over deze klok, of andere info. Ik weet inmiddels kan Kieninger de uurwerken ook los verkocht. is het waar dat 5 schijven nogal uniek is???

bij voorbaat dank

• Ducable

Wat bedoel je met schijven?

• Mink

Hallo met schijven bedoel ik de ringen die informatie geven, dus een met de maanstand, een met dagaanduiding, een met tijd, een met sterrenbeeld en een met maand. de schijven ( zo was mij geleerd door een klokkenmaker) zijn dus de onderverdeling met aparte wijzers….. Ik ben erg benieuwd of je snapt wat ik bedoel….Mink

• martin

Hallo Mink,

Ik heb niet de indruk dat we dit begrijpen, misschien kan je een foto plaatsen?

Groeten Martin.

• Mink

hallo, wellicht dat dit iets meer duidelijk maakt……

groet, Mink

• Mink

http://marcelmink.hyves.nl/album/13981596/Iedereen/XoEarUln/fotos/396806569/0/cobi/

• Ton Dol

Mink,

Goed dat je een foto plaatst want de beschrijving was niet voldoende. Kieninger is een Duitse klok van zeer goede kwaliteit en aan het model te zien niet de eerste de beste uitvoering.

Ik ken deze klok verder niet maar begrijp wel dat het een voorrecht is zo'n klok in huis te hebben.

Kijk voor de stempel nog even op de site van

http://www.klokkendokter.com/stempels/stempels.html

Gr

Ton

• Mink

dank je voor je reactie Ton.

Als er mensen nog meer weten over mijn klok houdt ik mij van harte aanbevolen

• warrie

Dat is een sieraad in je huis.

Gefeliciteerd!

Je kunt ook een oproep en foto plaatsen op buitenlandse sites, zoals die van het NAWCC (USA) of van Juwelier und Uhrmachermeister Luis Blank ( D).

Sites die worden beheerd door professionals. Het proberen waard.

Warrie

• joop

Hallo Ik kan een kieninger klok kopen met een gewicht, ik weet eigenlijk weinig hierover ook over de aankoop bedrag. is het ook mogelijk dat ik een foto stuur zoja welke e-mail adres.

b.v.d.

groet joop