Pendule uit erfenis

• Arjanne

Ik heb een pendule gekregen en zou graag willen weten of ik deze moet verzekeren.

De pendule ziet er anl het volgt uit:

Geheel van koper met een slaguurwerk met bel er in.

Staat op leeuwenpootjes en er prijken twee egyptisch/romeinse/griekse dames, met fruitmand op hun hoofden, aan weerzijde van de klok. De klepel zie je door 4 facet geslepen glazen stroken. Aan de achterkant van het uurwerk zijn twee gekruisde pijlen (die van pijl en boog) gegraveerd. De kast is van rood gekleurd koper en ziet er strak en symetrisch uit.

Ik heb er wel foto's van, maar weet niet hoe ik die hier kan plaatsen.

• martin

Halo Arjanne,

Je hebt een duitse pendule in je bezit uit de twintiger jaren van de vorige eeuw, De twee gekruiste pijlen staan voor het merk junghans. Je hoeft je verzekeringsman niet te bellen voor een enorme waarde vermeerdering van je inboedel. De waarde is zonder foto`s moeilijk te schatten maar er is denk ik wel dat er een mooie klok in huis gekomen! En de gevoels waarde is meer dan een bedrag in euro`s!

Met vriendelijke groeten Martin Meijer.

• Arjanne

Goh….Bedankt voor je snelle reaktie Martin. Inderdaad, de gevoelswaarde is hoger. Heb je nog enig idee wat die dames voorstellen (godinnen van de oogst?)? En die leeuwenpootjes?

Kwam zo'n koperen kast veel voor? Ik had nog nooit zo'n kast gezien, wel veel houten kasten.