Ophangen comtoise klok

• Joop de Valck

Ik heb een comtoise met harpslinger. Hoe moet ik deze klok aan de muur bevestigen, zijn daar ophangsystemen voor!

• warrie bosscher

Er zijn speciale ophangbeugels in meerdere vormen verkrijgbaar. Soms worden ze op MP aangeboden. Kijk ook eens op de site van Hobbyklok.

• Joop de Valck

Bedankt voor jou reaktie. Ik heb al bij Hobbyklok gekeken maar daar komen ophangbeugels voor een comtoise klok niet voor. Ik kan evt wel eens op MP kijken. Mvg Joop

• warrie bosscher

Staat in de catalogus onder de naam “konsole” en nummer 085-157-2.

• Ducable

even laten maken bij metaalbewerkingsbedrijf van vierkant draad 1cm.

• Joop de Valck

Hartelijk dank voor je reaktie, maar ik heb intussen al een ophangsysteem!

Mvg Joop de Valck

• Joop de Valck

Hartelijk dank voor je reaktie, maar ik heb al een ophangsysteem!

Mvg Joop de Valck

• Joop de Valck

Allemaal hartelijk dank, maar ik ben al voorzien van een ophanging!

Mvg Joop de ValckJoop de Valck schreef:

>

> Ik heb een comtoise met harpslinger. Hoe moet ik deze klok

> aan de muur bevestigen, zijn daar ophangsystemen voor!

• rick

Wie kan advies geven ,Heb ik een Wuba klok gekregen van een vriend ,daar liep hij als een zonnetje,Hang m thuis op en nu blijft de klepel stil hangen

• Herman

heb dezelfde klok; hang hem goeg recht; tik in de sleufopening tegen de slinger naar links of rechts. ik neem aan dat je -na vervoer- binnenin hebt gekeken of daar niets “gebeurd is”. maw. hangt slinger in juiste opname! loopt hij dan nog niet, dan is hij van binnen zodanig vervuild. dat hij schoongemaakt moet worden cq. nieuwe lagertjes laten aanbrengen. dit kun jezelf kontroleren door het binnenwerk voorzichtig te bewegen, en te kijken of er (grote) speling in zit.

Succes !!