Comtoise

  • Harry

    Hallo Allemaal,

    Ik wilde even wat vragen.

    Ik heb een comtoise gekocht maar de witte wijzerplaat is wat beschadigt, nou is mijn vraag kan ik dat misschien herstellen? Zoja hoe en met wat?

    Alvast vriendelijk dank

    Groetjes

    Harry

  • rudi

    Harry

    dat ligt eraan hoe handig je bent maar voor de zekerheid zou ik hem laten restaureren.

    verder is het wel goed om te weten wat de waarde is anders wordt het kalf duurder dan de koe

    rudi

  • Martin

    Hallo Harry,

    Ik ben het geheel met Rudi eens. Maar ga er niet zelf aan “rommelen” met verf of zo. Dat ziet er niet uit. Zo te lezen is de wijzerplaat niet erg beschadigd, maar ja, als wij zo oud zijn dan makeerd er ook wel wat aan ons!! Zitten er wel messing ringen bij de opwindgaten? Want meestal zijn daar kleine stukjes emaile afgeboken door het insteken van de sleutel.

    Groeten Martin.

  • Henk-Jan ten Dam

    Het enige wat kan is bij Friederichts of hobbieklok wat emaille bestellen. Het komt dan in poedervorm bij u thuis. Leg een bolle laag poeder in het beschadigde deel en verwarm het langzaam. Het smelt dan in een mooie emaillelaag. Dit spul is vrij veerkrachtig, waardoor verder barsten wordt voorkomen.

    Pas op, oefen eerst op een ander plaatje, je moet er wel even mee leren werken tot je het netjes kunt en het is wel het aangezicht van de klok.