warmink tafelklok

  • Jan vd Tillaart

    Ik heb een Warmink tafelklokje en deze laat alleen de “Big-Ben” slag horen, maar niet het aantal uren.

    Is dit misschien afgezet of kan ik het opnieuw instellen??

    Bedankt Jan

  • Martin

    Hallo Jan,

    Dit kan niet afgezet worden, maar misschien vond de vorige eigenaar het slaan van de hele uren vervelend en heeft iemand die er versand van heeft het uitgeschakeld. Je zou het uurwerk uit de kast kunnen halen en kijken wat er aan de hand is!

    Groeten Martin Meijer.

  • warrie bosscher

    Bij westminster uurwerkjes vindt de melodie eerst plaats, daarna wordt het slagwerk geactiveerd. Is de veer van het slagwerk, links van voren gezien, wel opgewonden?

    Ik wil wel helpen als je in regio Aalsmeer woont.

  • Henk-Jan ten Dam

    De uurslag is inderdaad uitgeschakeld want een westminsterslag heeft altijd ook een urenslag. Als u het klepje aan de achterkant verwijderd, zit er vaak een soort hendeltje of slagboompje aan het uurwerk.Zet deze in de andere stand, dan zal het uurwerk weer slaan. De klok zal zichzelf automatisch weer op slag brengen. Zoniet dan kunt u de uurwijzer gewoon op het uur zetten wat de klok geslagen heeft.

    P.S.

    Bij duurdere versies zit dit hendeltje ook vak naast de cijferring van de wijzerplaat.