Mysterieuze klok

• Evelien

Hallo iedereen!

Helaas is mijn mysterieuze klok van de vensterbank afgevallen waardoor de pin waarmee de klok aan het beeld zit afgebroken. De pin is bij de aanhechting (schroefdraad) afgebroken. Een deel zit dus nog in de klok. Mijn vraag is heeftiemand enig idee of deze pinnen los te koop zijn? Of deze klokken gemaakt kunnen worden?

Met vriendelike groet,

• Ton

Evelien,

In principe is alles te maken of te herstellen.

Zou je een foto kunnen plaatsen zodat de schade te zien is, want je praat over een mysterieuze klok en ik weet eigenlijk zo niet wat ik me daarbij moet voorstellen.

vr gtr

Ton

• Henk-Jan ten Dam

''Tuurlijk is dit te maken. Ik neem aan dat u het over een Franse pendule heeft. Dan kunt u een draadstang kopen van ongeveer dezelfde maat. Deze zult u aan het beeld moeten maken door of de stang of de oude stang in het beeld een stuk in te boren en dit in elkaar te persen. Nu hheft u weer een bruikbare stang. U kunt deze voor het oog in een bronskleur spuiten, maar als ik het goede type klok in gedachten heb, kunt u deze niet meer zien.

Het stukje stang uit de kast verwijderen is soms wat lastig, maar ook hier zijn meerdere manieren voor. Wat vaak het makkelijkst werkt is in de bovenkant een gleuf slijpen met een minitool. Dan kunt u de stang er gewoon met een schroevendraaier uitdraaien.

Lukt dit niet met uw gereedschap mail dan wat foto's van de schade, dan kunnen we een andere oplossing bedenken

• adrie

Evelien Schreef:

——————————————————-

> Hallo iedereen!

>

> Helaas is mijn mysterieuze klok van de vensterbank

> afgevallen waardoor de pin waarmee de klok aan het

> beeld zit afgebroken. De pin is bij de aanhechting

> (schroefdraad) afgebroken. Een deel zit dus nog in

> de klok. Mijn vraag is heeftiemand enig idee of

> deze pinnen los te koop zijn? Of deze klokken

> gemaakt kunnen worden?

>

> Met vriendelike groet,

• peter jeuken

Hallo Evelien.

Toevallig ben ik een Misterieus aan het repareren ,heb daarom goed kunnen zien wat afgekroken moet zijn.

Het deelwat is afgebroken en waar de kommetjes in zijn aangebracht (soort lagersteentje)zit geschroefd in het huis.(hand)

In het het huis zit nog een stukje wat uitgeboord moet worden en misschien nieuwe schroefdraad getapt moet worden.

Ik kan dit wel regelen voor je ,daar ben ik voor 90% zeker van.

Is het uurwerk nog heel,loopt het nog ??????????????.

In dien gewenst bel 0514-850584.

mvg.