slingerklok slaat niet goed

  • inge

    Hallo,

    Ik heb een warninkklok met 3 punten om op te winden, hij slaat om het kwartier, en bij de hele en halve uren geeft hij de tijd in slagen aan. Nu slaat hij bij 12.00 uur 6 keer, en bij 6.00 geeft hij 12 slagen! Waarschijnlijk door het vervoeren van de klok gekomen! Hoe krijg ik de juiste slagen op de juiste tijd?

  • Inge

    Hallo,

    Hij doet het alweer! Inderdaad kleine wijzer doorgedraaid, netjes om kwartier laten slaan, en loopt weer als een zonnetje!!

  • Wout

    Hallo,

    Mijn klok slaat op een vol uur altijd maar 1x en op het half uur hoor ik een tik, maar hij slaat niet.

    Groet Wout

  • Hans

    Heb een Westminster klok gekregen maar nu slaat hij een paar minuten te vroeg. Hoe kan ik dat goed krijgen?

  • Frits

    Hans

    Heb een Westminster klok gekregen maar nu slaat hij een paar minuten te vroeg. Hoe kan ik dat goed krijgen?

    Als het goed is, zou het op de volgende manier op te lossen moeten zijn: Wacht tot de klok het hele uur slaat. Bij de eerste slag hang de slinger stil. Verwijder voorzichtig de minutenwijzer en monteer hem terug in de juiste “heel-uur-stand”.

  • Nina

    Ik heb gisteren een duitse staande klok gekregen. De klok sloeg netjes elk half en vol uur maar 's avonds stopte dit. Er hangen 3 gewichten in de klok, die waren alle 3 omhoog getrokken. Het middelste gewicht is gezakt maar de twee andere niet. Ik meen dat het linker gewicht gelinkt is aan het slaan van de klok? 

    Bij het voorzichtig afstoffen van de wijzerplaat heb ik per ongeluk de (kleine)uurwijzer verder geduwd. Hoe kan ik die weer op de juiste plaats krijgen? Staat nu “voor”.

  • Nina

    Update van mijn melding van gisteren 25 juni 14:40.  Wij hebben inmiddels gevonden dat er een kettingkje in de klop hangt met een messing plaatje met merk “Kienzle” op. Dit schijnt te maken te hebben met het slaan van de klok, op- en afzetten van het geluid ('s nachts vb). Als ik er voorzichtig aan trek voel ik weerstand waar ik even “over” kan - zoals sommige tafellampen die d.m.v. een ketting aan het socket kunnen worden aan en uit worden gezet. Stom is wel dat het enkel werkt als op het ogenblik dat de klok moet slaan (je kan dit horen door een zachte “tok”) even aan de ketting trek, anders blijft het stil. Dat “tok” geluidje hoor ik ook als de grote wijzer op 4 en 9 staat maar er komt geen geluid. Als ik het geluid opzet op vb 10:30 bimmelt de klok 11 keer dus staat niet juist. De wijzers van klok geven nu wel het juiste uur aan en de klok schijnt helemaal juist te lopen dus niet voor of achter.

  • JH

    Goede dag . We hebben een hangende slingerklok en deze loopt goed op tijd maar slaat niet op tijd .De slag van het half uur begind op de 17 min stand en van het uur op 47 min stand .

    Vraag waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit probleem op lossen zo dat de klok weer om het half en heel uur slaat ..

    Groetjes Johan

  • Jos

    Hallo, ik hoop dat ik hier terecht kan met mijn “probleem”. Ik heb een regulateur en deze loopt te snel.

    Nu heb ik met het stelschroefje het gewichtje al helemaal naar beneden gezet. Maar blijft te snel lopen…

    Verder kan niet, want dan valt het stelschroefje eraf.

    De klok hangt waterpas en tikt mooi regelmatig.

    Wat kan ik nog doen? Ik heb eventueel foto's. 

    Groeten Jos