De 'Bazuin' klok

  • Bazuin

    Als kleinzoon van Marinus Bazuin, welke een Klokkenmaker was aan de Bergsingel (Hoek Bergse Dorpstraat?) in Rotterdam benieuwd of wij familie zijn.

    Lijkt me leuk om in kontakt te komen.

  • Peter Bazuin

    Hallo neef,

    Wij zijn inderdaad familie. Jouw opa ( voor mij ome Rinus) was een broer van mijn vader Piet Bazuin.

    Piet had samen met een andere broer Henk, een klokkenfabriek.

    Jouw opa had een juwelierszaak op de hoek van de Bergselaan en de Bergsingel.

    Wie is jouw vader? Rinus of Dik.

    Wij hadden niet veel contact, maar toe zij in Bathmen een klokkenwinkel(kelder) opende ben ik daar ook geweest.

    Heb toen ook jouw oma ( tante Truus) gezien. Herkende ik eerst niet, omdat het toen heel lang geleden was geweest, dat ik ze ontmoet had.

    Ikzelf heb ook nog ongeveer 14 jaar op de klokkenfabriek gewerkt. Nu alweer 25 jaar werkzaam als filiaalhouder van een lampenwinkel.

    Ongeveer twee jaar geleden ben ik weer begonnen met wat klokken te repareren.. Mijn hart ligt nog steeds bij de klokken.

    Wil je nog meer horen over de familie dan wil ik je graag helpen, voor zover ik het ook nog weet.

    groeten Peter Bazuin

  • Martin

    Hallo Peter,

    een erg late reactie maar probeer het toch nog eens,

    Mijn vader was Dirk Bazuin (broer van Rien) welke helaas in 1983 is overleden. Oma is enkele jaren geleden ook overleden.

    Lijkt me leuk om wat van je te horen!

    mail me eens op martinbazuin@gmail.com

    Groetjes Martin

  • Martin

    Hallo Peter,

    een erg late reactie maar probeer het toch nog eens,

    Mijn vader was Dirk Bazuin (broer van Rien) welke helaas in 1983 is overleden. Oma is enkele jaren geleden ook overleden.

    Lijkt me leuk om wat van je te horen!

    mail me eens op martinbazuin@gmail.com

    Groetjes Martin