kogel-, bal-, knikkerklok

  • Roel

    Beste lezer,

    Mijn ouders hebben altijd een zwart knikkerklok gehad. Hierbij rolde per minuut een knikker omlaag via een baan. 1 baan voor 1-4 min, 1 voor de 5-55 minuten en 1 voor de uren. Ik vond deze fantastisch, helaas is deze kapot gegaan en hebben mijn ouders heb dan ook weggedaan. Ik ben alleen weer opzoek naar zo'n klok voor thuis. Weet iemand welk merk ofzo dat kan zijn geweest of waar ik deze zou kunnen vinden?

    Alvast bedankt.

  • rudi2

    roel

    hobbyklok heeft ze altijd in haar assortiment gehad kijk even op de site van hobbyklok en dan weet je het zo

    grt rudi

  • Theo

    Op Ebay en Marktplaats staat er een. Kunststof uitvoering. Op Ebay is direct kopen voor € 27.95 Zoek op klok timemachine met stalen kogels.

    Zijn ook op zoek naar een orginele houten exemplaar.

    Groet

    Theo

  • d. rosing

    Wij hebben zo'n klok, en willen er wel van af. Hij maakt ons toch te veel herrie.

    Hij kan op batterijen en op een adapter.

    Voor € 15,00 plus verzendkosten is hij voor jou.

    Groeten Marjo Rosing

  • Alicia en Sophie

    Hee,

    Wij moeten voor een schoolopdracht zo'n klok ontwerpen, Maar we hebben geen idee hoe zo'n klok eruit ziet of werkt.

    Kunt u ons misschien meer informatie over geven?

    Als 't snel kan zouden we dat heel erg fijn vinden.

    Met vriendelijke groet

    Alicia & Sophie

  • Koen

    Roel,

    2 jaar geleden heb je dit gepost. Ben je nog op zoek naar deze klok.

    Wij hebben een complete en werkende staat. Precies zoals jij beschrijft.

    Groeten

    Koen

  • Paula

    Mocht Roel niet meer geïnteresseerd zijn… ik ben ook op zoek naar zo'n klok! Hetzelfde verhaal eigenlijk: we hadden er vroeger thuis altijd zo een, maar na een scheiding en allerlei verhuizingen is hij er niet meer. Ik weet nog dat het veel lawaai maakte, maar toch, ik vond het zo bijzonder!

    Paula

  • Jessie Burger

    Hoi Koen!

    Als jij 'm nog hebt, ik ben ernaar op zoek voor mijn moeder, die wil hem heeeeeeel graag hebben, de vorige is namelijk stuk gegaan en zij wordt er gelukkig van om naar te kijken!

    Dus graag een berichtje terug.

    Of mocht iemand anders dit lezen die ook zo'n bijzondere knikkerklok te koop heeft, laat het me gerust weten!

    Jessie

    030-6379295

  • Kees Rademaker

    Die kogelklokken zie je meestal van het merk Time Machine en worden in China gemaakt. Oorspronkelijk werden ze gemaakt door de Firma Arrow, die helaas niet meer bestaat. Naast de kogelklok (rolling ball clock) maakte die firma ook de Domino clock en de Coin clock. Komt allemaal op hetzelfde neer, ze werken met kogels, dominostenen of munten.

    Ik verzamel die klokken en zou graag willen weten of iemand er een in de verkoop heeft.

    Groet,

    Kees

  • Kees Rademaker

    Oeps, emailadres vergeten.

    info@radconsu.com