kuismachine ultra sonisch

  • Herman

    Mijn utrasonisch kuismachine is stuk . Het was een redelijk groot model ik gebruikte het voor mijn klokken te reinigen . Weet er iemand waar ik een nieuwe kan kopen . Liefs in de buurt van Antwerpen of ergens in de buurt. Mijn “oud” model had ik gekocht in England. Het had een inhoud van 12 liter.

  • rudi2

    ik weet wel een adres in nederland in valkenswaard bij Eindhoven

    Hezemans handels onderneming

    Stakenborgakker 54

    5554GV Valkenswaard

    tel mobiel 0031622804407

    0031402018900

    fax0031402013742

    maar een van 12 liter dat is een flinke

    de mijne is 1,6 liter

    grt rudi

  • Herman

    Ik had vroeger nog een grotere maar dat werd wat duur , nu zoek ik een van 8 - 12 liter. Ik gebruik ze o.a. voor comtoise klokken te reinigen.Bedant voor de tip. Bij de toogpraat van het horloge forum heb ik een adres gekregen in Antwerpen ga eerst daar eens horen. Vrg.

  • rudi2

    http://www.macaja.nl/assets/s2dmain.html?http://www.macaja.nl/

    dit is ook nog een adres in zeeland die hebben ook tromelmachines dat is met polijstkorrels voor nog beter resultaat

    grt rudi

  • Herman

    Heb een ultra soon nieuw gekocht in Sprang-Capelle. Een 6 liter bak met verwarming en tijmer ( electronisch) voor 600 Euro , daar komt nog btw bij maar als handelaar moet men dat niet betalen. Die in Antwerpen was 1000 Euro ( + btw) . Een trommelmachine heb ik ook, gebruik ik meestal voor de dingen die echt moeten blinken zoals de kast van een officieren wekker.

    Mvrg. Herman

  • rudi2

    Herman

    ik heb geen verstand van zo,n trommelmachine

    mijn vraag kan ik daar een uurwerk inzetten of moet dat gedemoteerd zijn

    grt rudi

  • Herman

    Ik steek daar meestal de twee platines in van een franse pendule ( zonder de wielen) de wielen durf ik niet goed daar ik schrik heb voor beschadeging. De wielen van een Franse comtoise durf ik wel deze blinken prachtig als ze eruit komen , het nadeel is wel voor mij dat mijn twee trommels niet zo groot zijn en dat de wielen er niet alllemaal ingaan , tijdverlies . De baren gaan er zelfs niet in. Wel oppassen dat er gaatjes zijn want als er zo een “ billeke” in komt het is een ramp voor het er uit te krijgen , als je het eruit krijgt. Ook koperen ornamenten van klokken , als ze niet te groot zijn, gaan perfect .Ze blinken als nieuw.

    Een uurwerk in gehele gaat niet , ik ben zeker dat je stukken hebt en het reingen zal niet op alle plaatsen gebeuren. Mvrg, Herman.

  • rudi2

    Herman

    bedankt voor de info

    weet jij mischien hoe ik de onderdelen dan wel mooi blinkend kan krijgen na het reinigen met de ultrasoon

    polijsten is geen oplossing met die kleine wieltjes van bv een regulateur uurwerk

    grt rudi

  • Herman

    Rudi,

    meestal blijf ik na een utrasoon bad van de wielen af soms zijn ze mooi proper soms zijn ze niet blinkend maar proper. Ik heb wel een product dat ik gebruik als het een binnenwerk is van een kolompendule , want dan ziet men de wielen .Meestal zijn de wielen dan beter “ koperkleurig ” maar niet gepolijst. Koperpoets is ook geen optie want dan kan je alles terug gaan kuisen in de ultrasoon en het resultaat is dat het ook niet blinkt.

    Product noemt Copral , vloeibaar koper en zliverreiniger.

    Ik doe dit in een spuitbus. Spul is wel adembenemend dus zie dat er goede verluchting is. Mvrg, Herman.

  • rudi2

    Herman

    waar kan ik dat spul kopen?

    ik heb begrepen dat jij Belg bent en waarschijnlijk is dat spul hier in Nederland niet te koop

    grt rudi