Waardebepaling friese staartklok?

  • Ben

    Ik heb een “zeer oude” friese staartklok in mijn bezit. Ik ben echter geen kenner en vroeg mij af hoe je nu (ongeveer) grofweg de waarde van dergelijke klok kunt vaststellen (behalve dan via een taxateur want dat kan altijd nog als het de moeite waard blijkt).

    Het betreft een klok die, naar verluidt, is geweest van mijn over-overgrootmoeder. De klok behoef t wel opgeknapt te worden maar……

    Is het mogelijk om een richtprijs/waarde vast te stellen?

    Ik zou daarna/ aan de hand daarvan kunnen besluiten tot verkoop of behouden.

  • Herman

    Als je mij een paar foto's doormailt van de klok kan ik misschien en idee geven. Liefst foto's van : voor -zij en indien mogenlijk binnenwerk.

    Mvrg

  • Ben

    Dag Herman,

    1. Ik zal een paar nieuwe foto's maken en sturen maar naar welk adres?

    2. Ik had de klok uit pure nieuwsgierigheid op Marktplaats.nl geplaatst en tot mijn verbazing werd er meteen geboden. Dit was overigens de reden van mijn vraag op het prikbord.

    By the way…….hier zijn alvast een drietal foto;s van Marktplaats. Hier is de link ernaartoe:

    http://antiek-kunst.marktplaats.nl/antiek-klokken/124272297-zeer-oude-friese-staartklok.html?adcode=442ca3ea12737a3fb9ac83a8261de85e#bids

    De ornamenten en het gewicht heb ik er ook bij.

    groet

    Ben

    Herman schreef:

    >

    > Als je mij een paar foto's doormailt van de klok kan ik

    > misschien en idee geven. Liefst foto's van : voor -zij en

    > indien mogenlijk binnenwerk.

    > Mvrg

  • Herman

    Mijn email adres is herman@antieke-klokken.com staat ook bij de {info} rechts van mijn naam. Mvrg. Herman.

  • Ben

    Hoi Herman,

    Ik heb je een aantal foto's gestuurd zoals je vroeg. Ben je er iets wijzer van geworden? Ben best wel benieuwd. Zie je antwoord tegemoet.

    BenHerman schreef:

    >

    > Als je mij een paar foto's doormailt van de klok kan ik

    > misschien en idee geven. Liefst foto's van : voor -zij en

    > indien mogenlijk binnenwerk.

    > Mvrg

  • Carl Nollen

    beste Ben, sinds kort heb ik uit erfenis een friese starrtklok gekregen. Geen idee hoe oud deze is. Heb jij inmiddels adressen waar deze zijn te restaureren?

  • Stephanie

    Ik heb een aantal jaar terug een Friese Staartklok geerft van mijn oma. Hij is geheel compleet en loopt goed. Kan ik eventueel wat foto's naar u sturen voor een waardebepaling?

  • Govert

    Hallo,

    Ik kijk altijd even op www.klokkenverzamelaar.nl om een beeld te krijgen van de prijs van een klok. Op deze site ze je veel klokken met duidelijke foto's.

    Govert

  • m

    taxatie, taxatierapport, taxateur, waardebepaling

    http://www.tilburg-taxatie.nl/

  • Manu

    m Schreef:

    ——————————————————-

    > taxatie, taxatierapport, taxateur, waardebepaling

    >

    > http://www.@#$%&/

    Sorry , hier snap ik niets van .

    Maar als het een grap is graag wat meer uitleg dan kan ik meelachen .

    Groetjes , Manu .